24 Kasım 2012 Cumartesi

A=(3S)


Blogcu'da bir yıl önce sildiğimi sandığım eski yazılarımı bir arkadaşım tevafuken görünce bana haber verdi. Haliyle hem şaşırdım hem de çok sevindim.Tarzımdan tanımış bendenizi..Benim için anılar adına bu günün sürprizi oldu..Arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.Yazıya hiç dokunmadan aynen alıyorum:

 A=(3S)

''Blogcuda 20'li yaşlarını yaşayanlar çoğunlukta, bekar olanlar da..En azından benim gözlemim böyle..30-40 ile 40-50 yaş grubu başa baş gibi çok az bir yüzdeyi temsil ediyorlar.Tahsil, okumuşluk oranı da hiç fena değil, hatta yüksek.. 



Yazılarınsa aşk üzerine olanları ile dini ağırlıklı olanları da başa baş gibi..Arada politik/ideololik yazılara, hikaye tarzı güzel paylaşımlar ve günceler ekleniyor.Bir-iki dinazor da hariçten uzmanı olmadığı alanda uzmanmış gibi ahkâm kesip gazel okuyor ve ısırmaya can atıyor! Ama o tiplere kimse bulaşmıyor ve ciddiye almıyor zaten!Haziran 2011 'den bu yana bendeki izlenim bu şekilde.. 

Bu genel girişten sonra, evleneceklere, evlenmek isteyenlere küçük bir tavsiyede bulunmak istiyorum: Elbette ilk gören gözdür, ama o aldatır çoğu kez! Görmek, bir yazımda da değindiğim gibi, ruhun ruhu görmesidir.Deli-kanlı evresinde kalp gözü perdeli olduğu için, baş gözü, yakışıklı/güzel olanı arar.

Aramasın mı? Elbette moda tabiri ile ilk elektirik önemli. İnsana heyecan vermeli karşı cins. Ama, fekat,lakin, bu çok aldatıcı ve geçici bir tılsımdır. ''Aşıktık,yıllarca flört ettik...vs. şimdi 6 yıl olmadan mahkemedeyiz..'' çok duyduğumuz haberlerden ve boşanmalarda dünya genelinde korkunç artış var.

Şu an uzaktan kulağıma yeni bir düğünün tam-tam sesleri (müzik) geliyor ve içimden inşallah bir yastıkta,ölene dek, deyişime bir tarafım pek inanmıyor..

Çünkü artık kimse ''bir yastıkta'' yatmıyor..Annemin hala uzun iki kişilik yastığı var..Şimdi karı-koca yastık-yastık yattıklarından mıdır, iki yastıkla da uzun gitmiyor evlilik..Bir süre sonra herkes yastığını kapıp gidiyor..Bu işin tespit noktası değil, tabi ki keramet yastıkta değil, araya reklam aldım. 

Aşk sanılan, akıl tutulması döneminde gençler, her şeyi çok iyi bildikleri için (!); yakın çevrenin tecrübesini hiç umursamadıklarından, esasen o çevrede ''bunlar nasılsa evlenecekler'' diyerek gereken uyarıları yapamıyorlar, sonra kötü oluruz düşüncesiyle..Cazibe kanunlarının işlediği yerde, akıl dış kapının dış mandalıdır! 

Uzun yazı okumayı sevmediğim için (ihtiyarlık) uzun da yazmıyorum sıkılmayın diye..Ne diyorsun Murat, sadede gel :  A=(3S) formülü öneriyorum.Nedir bu fizik dersinde miyiz..? 

Buradaki A: anlaşmak, anlaşabilmektir..En önemlisi de budur.Hiç kimse kimseyi % 100 zaten bir ömür tanıyamaz, ama %80 tanımak için de aynı çatı ve aynı yorgan altında olunması gerekiyor.

Yani evlenmedikçe bu oranda tanımak muhal..Bu evreye gelene kadar, yapılması gereken; yolculuk,tartışmalar, alış-veriş, randevu,hastalık vb.gibi testlerdir.Her şeye rağmen ''anlaşabiliyor'' ve kavgasız/tartışmasız zamanlar geçiriyorsanız çatı (A) tamamdır. (3S) dediğim ise 1-Sevgi 2-Saygı 3-Sadakat. 

Seven merhametli olur, merhameti olmayana insan demem ben..Saygı duyanın vicdanı da olur.Vicdanı olan da yalan söylemez, dürüst kalır.Sadık olan, kalben bile eşine hiç bir konuda ihanet etmez.Sadece bilinen, başkasıyla olan ihanet değil, malını, çocukları,onurunu,ömrünü, herşeyini korur, sadık olur..  Yazımı kısa tutmabilmek için kendimi çok zorlayarak ancak bu kadar özetleyebildim...

Siz, siz olun, dış görünüşe, geçici cazibe ve güzelliğe çok önem vermeyin. Ruh asaleti ve dürüstlük her şeyin başıdır, vesselam.''